Min søn vil kun spise købegrød

1. februar 2019

Alder:
8 mdr.

Min søn vil kun spise købegrød

Hej Helen,

Jeg har fulgt dine råd fra din rigtig gode bog om mad, og det har gjort at min søn nu spiser godt og varieret til måltiderne - så mange tak :)

Dog vil min søn kun have købegrød til morgenmad, hvor jeg rigtig godt kunne tænke mig, at han får hjemmelavet havregrød. Men det vil han bare ikke have - tænker at det er konsistensen. Men jeg har også prøvet at blende det, hvilket han heller ikke vil have. Jeg har prøvet med og uden modermælkserstatning, og jeg har prøvet med sukker og frugtmos ovenpå, men lige ...

Annonce

... meget hjælper det.

Synes du at jeg bare skal fortsætte med at give købegrød, og så håbe på at han vil gå over til hjemmelavet grød om nogle måneder? Eller kan du komme med et råd til, hvordan jeg får ham til at spise det hjemmelavede. Det skal lige siges, at han også er begyndt at blive bøvs og kaste lidt op af købegrøden, så måske den er for fed for ham?

Et sidste råd jeg vil spørge dig om, hvordan er det med spinat - må han få det nu og i større mængder?

Tak for en god brevkasse.

Med venlig hilsen
En mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Annonce

Viden om børn:

Køkkenhygiejne

Når man laver mad til småbørn er god køkkenhygiejne særligt vigtig. Små børns forsvar overfor bakterier er mindre end voksnes, og derfor får børn lettere ondt i maven eller får en maveinfektion.

- Undgå at sprede bakterier mellem madvarer. Hold f.eks. rå grøntsager adskilt fra råt kød, så der ikke kommer jordbakterier på kødet, og så der ikke kommer bakterier fra kødet på grøntsagerne.

- Hold også rå madvarer adskilt fra mad, der er klar til at blive spist. Det...

Læs mere i Babylex

Sidde

De fleste børn kan i 6 mdr´s alderen sidde med let støtte f.eks. i en høj stol eller i barnevognen.

7 mdr gamle kan de fleste børn sidde kortvarrigt, dvs et par minutter, for så at falde til siden, for- eller bagover.

8 mdr gamle kan det fleste børn sidde i lidt længere tid og begynder også at tage hænderne ud og støde fra ved siden. Balancen bliver bedre og bedre.

Når barnet begynder at kunne sidde selv og holde et stykke legetøj i hånden er det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tak for at du er til.

Det føles som en dejlig livline at have dig og din hjemmeside, når man er usikker på ting og sager. Man vil jo så gerne gøre alt godt for sit barn:-)

Mor til dreng på 5 måneder